Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí pomerančová marmeláda

Stránky

neděle 13. ledna 2013

Domácí pomerančová marmeláda


rychlá pomerančová marmeláda

Dnes vám přináším důkaz o tom, že nejrůznější zavařeniny a marmelády lze doma vyrábět i v době, kdy naše zahrádky odpočívají zimním spánkem. Dnes vám chci představit recept na domácí pomerančovou marmeládu. Vyrobit si doma pomerančovou marmeládu mě lákalo už dlouho. Na její výrobu jsem měla několik receptů. 
Vyřadit jsem musela recept, kdy se marmeláda připravuje z celých pomerančů. Sehnat u nás v Jedlíkově chemicky neošetřené bio pomeranče, je takřka nemožné. Takže jsem se musela spokojit s pomeranči z "normálního" obchodu, které jsou dozajista chemicky ošetřené a tudíž k vaření i se slupkou zcela nevhodné. A právě pro tento případ mám v záloze recept číslo dvě .. o který se tu s vámi dnes podělím!



Recept jsem musela upravit množství pomerančů, které mi ve spíži zbyli... Z původně zakoupeného 2,5 kg ve spíži zůstalo necelé 1 kg pomerančů...záhady se dějí i u nás ve spíži :)
Ale už dost vyprávění!
Na přípravu domácí pomerančové marmelády potřebujeme:
800 g oloupaných pomerančů, zbavených i bílých blanek
200 g želírovacího cukru ( já měla želírovací cukr na poměr 1:4)
šťávu z 1 citronu



Pomeranče oloupeme, zbavíme bílých blanek a pokrájíme na menší kousky. Vložíme do hrnce, přidáme šťávu z 1 citronu a necháme pomeranče rozvařit. Po té použijme ponorný mixer a pomerančovou hmotu rozmixujeme na požadovanou konzistenci. Přidáme želírovací cukr, promícháme a vše povaříme.
Tak a nyní už stačí jen naplnit do skleniček, otočit víčkem dolů a nechat zchladnout.
Z tohoto množství jsou 3 menší skleničky marmelády. 


Doporučuji pomerančovou marmeládu vyzkoušet! Je to příjemná změna!



Doporučuji vyzkoušet také domácí citronový sirup. Recept najdete ZDE


48 komentářů :

  1. Alis, musím jen potvrdit - pomerančová marmeláda je skvělá. Chystám se na ní po víkendu.
    Hezký den ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Věrko, moc Tě zdravím! Ať se marmeládování zdaří!

      Vymazat
  2. Alis, nádherné fotky, hned z nich jsem na tuto marmeládu dostala chuť. :-)
    Já zrovna před chviličkou jeden pomeranč dojedla - slaďounký a plný šťávy. :-)
    A teď piji brusinkovo-jahodový čaj až se Slovenska a je také lahodný, provoněl nám celý byt. :-)
    Měj se krásně a opět recept mamce ukážu, jsem zvědavá, zda se také do marmelády nepustíme. :-) Šla by i nějaká varianta pro diabetika? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári moc Tě zdravím. Pro diabetiky doporučuji použít "dia" žělírovací cukr, který se dá už dneska sehnat v obchodech.

      Vymazat
    2. Alis, tak to jsem vůbec netušila, že se dá už sehnat i dia želírovací cukr! :-O Mooooc děkuji za odpověď. :-)

      Vymazat
  3. Já ji kupovala,byla i s kouskama kůry,chutnala neobvykle,Karel ji nemusel.Asi někdy vyzkouším Tvůj recept,děkuji za něj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko, s kouskama kůry by právě byl ten první recept z bio pomerančů, ale tenhle bez kůry je taky dobrý.

      Vymazat
    2. Věřím a určitě někdy vyzkouším.

      Vymazat
  4. Ahoj Alis.Tak tuto marmeládku určitě vyzkouším,ale koukám,že nejen u nás máme jakousi ,,myšku,,ve spíži,taky tam kdosi vše odlehčuje z košíčku,přikoupím pomeranče a půjdu do toho.
    Ale pro sebe,jelikož jsem šťávičková,tak citronový sirup si určitě udělám.Ten mě nikdo odlehčovat nebude- nesmí-je diabetik-:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miluško, ty myšky běhají i do ledničky.. do skříněk... prostě jsou všude :)Citronový sirup je opravdu moc dobrý!!!

      Vymazat
  5. Já ji znám v kombinaci s broskvemi...Myslím,že čistě pomerančová bude moc dobrá..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miládko,moc Tě zdravím!!!!!! V kombinaci s broskvemi by byla taky určitě moc dobrá!!

      Vymazat
  6. Takhle jsem jí už taky zkoušela, ale víc nám chutná udělaná jen z vymačkané šťávy:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ajko, a jak ji děláš jen ze štávy? Kolik štávy a cukru a jak dlouho vyváříš tu štávu ? Díky za odpověď

      Vymazat
  7. Pomarančový džem máme veľmi radi, robievam ho hlavne pred vianocami. No raz som skúsila aj so šupkou pomaranča a nechutil nam tak ako bez... Tvoj vyzerá veľmi krásne.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Alis, tak už zas konečně píšu. Marmeláda vypadá krásně a už ji okoukla i mamina a jdeme do ní . Dneska jsme na roládu pod krém dávaly naši třešněnou marmeládu a zrovna mamka říkala, že nám už naše domácí pomalu začínají docházet, takže díky tobě zas něco doplníme. Měj se moc hezky a obě zdravíme do Jedlíkova a tajná šifra : sluníčko svítí, co mu síly stačí a snaží se tak jako nikdy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Verunko, jsem moc ráda, že už je líp a hlavně, že sluníčko svítí :) Doporučuji marmeládu vyzkoušet!

      Vymazat
  9. Ahoj Alis! Díky za skvělý recept, pomerančovou marmeládu si občas koupím, používám ji na cukroví, ale je děsně drahá. Zkusím ji vyrobit podle tebe.
    Měj se krásně, přeji ti pohodový zbytek nedělního večera. :-) Hanka
    P.S. Mám trochu problém se teď dostat na tvoje stránky, občas mi nejdou otevřít nebo se mi po otevření "kousne" PC!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, moc Tě zdravím! Stále přemýšlím, čím by to mohlo být, že to spojení pokulhává a zatím jsem nic nevymyslela.

      Vymazat
    2. Ali, chyba asi nebude u tebe, řekla bych, že některé věci nezvládá můj PC, potřebovala bych nějaký výkonnější. ;-)

      Vymazat
  10. Pomerančovou marmeládu jsem jedla a moc mi chutnala. Uložím si tvůj recept a možná ji taky udělám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Evi,moc Tě zdravím, budu moc ráda, když vyzkoušíš!

      Vymazat
  11. Teda přiznám se, že moc nezavařuju, ale když vidím tento recept tak váhám :-). U nás se marmelády vždycky strašně rychle snědí, takže je nemůžu kupovat často, protože to jde do peněz zvláště tyto speciální. Chutná výborně už z těch fotek!

    OdpovědětVymazat
  12. Alis marmeláda vypadá lákavě :o)Určitě vyzkouším ale momentálně ted v chřipkovém období my je doma ve velkém baštíme jen tak :o)Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj AMrti,moc Tě zdravím. Měla jsem také co dělat, abych ji měla z čeho vytvořit.

      Vymazat
  13. Alis, pomerančová marmeláda musí být moc dobrá,možná, že ji zkusím. Teď jsem byla nakouknout na tvou dýňovou polévku, asi ji uvařím tento týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko, dýňovka je moc dobrá, s opečenou houskou ..doporučuji!

      Vymazat
  14. Domácí pomerančová ja opravdu vynikající a tento Tvůj recept je též skvělý...:))

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Alis, přiznávám, že by mne ani nenapadlo,že lze z pomerančů udělat takovou dobrůtku. Ale já jen pro sebe? Manžel je diabetik. Určitě to musí být moc dobré! Ty jsi odvážná, že vše vyzkoušíš a ještě se Ti to povede!

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Ali, recept si dávám do záložek a určitě marmeládu vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ivuš,moc Tě zdravím a budu ráda, když vyzkoušíš!

      Vymazat
  17. Ali, asi jsem spadla do spamu. :-(

    OdpovědětVymazat
  18. Už jsem vyzkoušela různé druhy marmelád, ale pomerančovou ještě neeee. Věřím, že to musí být delikatesa !!!!

    OdpovědětVymazat
  19. Na pocit z pomerančové marmelády mám dosud vzpomínku, když mi bylo tak 7 z Indie. Tenkrát u nás nebyla....možná si vzpomínky jednou přivolám zhotovením podle tvého receptu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katy, ta vzpomínková je vždycky lepší a nic ji nenahradí !! Měj se moc hezky!

      Vymazat
  20. Ahoj Ali, marmeláda mně moc zaujala, já si pomerančovou marmeládu kupuji hotovou a moc nám chutná!!!!!!!!Ale domáci určitě bude lepší, ráda a brzy vyzkouším a napíšu jak se mi povedla!!!!!!!!!Měj se krásně!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  21. pomerančovou marmeládu jsem nikdy nejedla, velmi lákavá!

    OdpovědětVymazat
  22. Dobrý večer.
    náhodou jsem narazila na tyto stránky. Jsou prima. Pomerančovou marmeládu dělám také.
    Zde je recept:
    1,5 kg pomerančů – oloupané asi tak 1kg
    100g zázvoru
    500 ml čerstvě vymačkané pomerančové šťávy
    Šťáva z jednoho a půl citronu
    1kg želírovacího cukru 2:1
    Oloupané pomeranče rozmixujeme ponorným mixerem, přidáme nastrouhaný zázvor, vymačkanou pomerančovou a citronovou šťávu, promícháme s želírovacím cukrem a necháme přes noc stát.
    Za stálého míchání přivedeme k varu a 4min. silně povaříme.
    Plníme do vypařených sklenic.
    Stačí pro 6 sklenic á 450 gr.
    Snad se Vám bude hodit.

    OdpovědětVymazat
  23. ...Krásný den,
    moc pěkné stránky,
    budu se sem ráda vracet.
    Jelikož jsem si předsevzala,
    že připravím domácí vánoční pomerančový džem,
    tak mě to zaválo až k Vám.
    Děkuji, užívejme s radostí, Bája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. marmeládka vypadá hezky, ale chybí mi tam pomerančová kůra, bez tý hořkosti to není plně ono, ale určitě ji zkusím :-) M.

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...