Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Mřížkový koláč

Stránky

pondělí 7. ledna 2013

Mřížkový koláč


Mřížkový koláč jsem už dlouho nepekla. A tak jsem se večer pustila do jeho pečení. Sáhla jsem do spíže pro letní zásobu zavařenín a pustila se do díla.



Na přípravu potřebujeme:
Nejprve si připravíme těsto. Těsto na mřížkový koláč je podobné lineckému. Já jsem jeho příravu, jako vždy, svěřila domácí pekárně. Do pekárny v pořadí tak, jak je napsáno, vložíme všechny suroviny a zapneme na program dort (pekárnu necháme zapnutou pouze po dobu, kterou míchá, potom těsto vyndáme)
Těsto
4 žloutky
8 lžic mléka
2 lžíce rumu
120 g měkké "Stely" (může být i Hera)
520 g hladké mouky
120 g moučkového cukru
1 prášek do pečiva
Pokud budete dělat těsto v pekárně tak se nelekejte. Zpočátku to opravdu vypadá, že se nikdy nespojí...
Na náplň potřebujeme
1. náplň
500 ml mléka
1,5 vanilkového pudingu
cukr dle potřeby
Dle návodu uvaříme v 500 ml mléka pudink, který necháme zchladnout
2. náplň
marmeláda ze spíže. Já jsem zvolila cuketovou marmeládu s broskvemi, kterou jsem si v létě vyrobila a musím říct, že je opravdu vynikající. Příští rok, jestli budou cukety, bude marmelády víc!

Těsto vyndáme z pekárny a z těsta oddělíme 1/3.
Větší část vyválíme a vložíme na plech vyložený pečícím papírem. Na těsto namažeme vrstvu marmelády a na ní dáme vrstvu z uvařeného pudinku. Zbylou placku vyválíme a rádýlkem nakrájíme plátky, které přeneseme na horní vrstvu. Z plátků vytvoříme mřížku.
Do jednotlivých mřížek můžeme vložit lžičku marmelády, višeň v rumu... nebo nechat prázdné. Každý, jak má rád.


Plech vložíme do vyhřáté trouby a pečeme na 180 st., dokud nám mřížka nezrůžový!!
Zdroj receptu : www.mamincinyrecepty.cz (upraveno)

A co VY a mřížkový koláč? Také ho doma přirpavujete?

2 komentáře :

  1. Ahoj Alis :-) to s tou pekárnou je fakt dobrá připomínka protože když jsem viděla tady to těsto pvně resp. tu směs, zděsila jsem se. osobně do toho přidávám ještě mandlový likér a citronovou kůru. Velmi to celý koláč ozvláštní. Teď jsem si zrovna udělala nedávno výlet do prahy, kde jsem natrefila na cukrárnu Hájkových a tam měli páje - takový piškotový korpus s tunou ovoce - to ti byla taková lahoda :-) http://www.cukrarna-hajek-hajkova.cz/vyrobky/paje/ ač nerada někde někomu dělám nějakou propagačku, tak se fakt podívej, to ti je lahoda :-) Toho chci dosáhnout při svých kulinářských pokusech :-) většinou se zaseknu u piškotového základu :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...