Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Marlenka řezy

Stránky

sobota 5. ledna 2013

Marlenka řezy


Marlenka řezy

Kdo by neznal Marlenku. Dortík lahodné medové chuti, který si většina lidí hned zamiluje. I já medovník zbožňuji. Co já pročetla receptů na všelijaké medovníky! Skoro všechny mě vyděsily vyvalováním placek. Dlouho jsme nemohla najít recept akorát pro mně- jednoduchý a rychlý. Až jednou se přece zdařilo a já objevila recept na medovník z litého těsta. Žádné vyvalování placek, prostě nalít těsto na plech a dát do trouby. Od té doby pravidelně doma medovník peču, sklízím s ním úspěch v širokém okolí.




A o recept se teď podělím i s vámi:

Lité těsto :
1 kostka tuku na pečení (já používám Stelu, ale Herou, či dokonce máslem nic nezkazíte)
3 celá vejce
4 lžíce rozpuštěného medu
280 g cukru
400 g hladké mouky
1 lžička sody
mléko (dle potřeby na zředění těsta)

Tuk rozehřejeme ve vyšším hrnci, přidáme med, cukr, mouku a sodu. Pořádně promícháme, aby se nám těsto na sporáku od spoda nepřichytilo. Já k promíchávání používám ruční šlehač. Přimícháme celá vajíčka a podle potřeby zředíme mlékem, tak aby těsto mělo takovou konzistenci, aby šlo dobře rozetřít na plech ( ne moc řídké!)
Teplé těsto nalijeme na 3 plechy vyložené pečícím papírem ( rozměr placky 25 x 30 cm)
Pečeme asi tak 12 minut na 160 stupních (dokud nám placky krásně nezezlátnou).

Na vychladlých plátech odkrojíme okraje, které nevyhazujeme. Budou se nám hodit na vrchní posypku!
Pláty v půlce ještě podélně rozkrojíme, takže nám vznikne 6 delších plátů.

Jednotlivé pláty k sobě slepujeme karamelovým krémem ze Salka:
Slepené pláty potřeme navrchu i z boků karamelovým krémem a posypeme posypkou, kterou si připravíme z rozdrobených odkrojených okrajů smíchaných s 4 lžícemi namletých vlašských ořechů. Posypkou nešetříme!
A máme hotovo! Teď jen nechat v ledničce alespoň do druhého dne uležet!

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...